Szabó Joe barlang » 2012.03.30.

A pontos útvonalunk fentebb részletesen látható. Fél 9-kor Budakalászon a HÉV-ről való leszállásunk után térkép híján úgy-ahogy belőttük az irányt, és meg is találtuk az Ezüst-hegyet, melynek mélyében a barlangok vannak. A Szabó József-barlangot bejártuk, a Papp Ferenc-barlangnak csak a bejáratát néztük meg, az lesz a következő barlangász úticélunk.

Az Ezüst-hegyen némi keresgélés után értünk el a Szabó József-barlanghoz, mely a hegy csúcsához közel egy nagy tisztás mellett nyílik egy sziklaomladéknál.

A barlangba egy kis vaskereten át lehet bejutni. A nagy kürtőig szinte guggolva el lehet jutni pár kis járaton keresztül. Ott a mély kürtőn lemászva lehet továbbjutni, vagy egy szűk járaton vízszintesen kúszva, majd 3 kis termen áthaladva tudunk a barlang egyik végéhez eljutni. Ugyanide eljuthatunk a kürtő aljából kiindulva, egy szűk ´kuszodán´ áthaladva, mely egy még szűkebb ´S´ kanyart is tartalmaz. A kürtő aljából másik irányba indulva találunk még pár kisebb termet.

2,5 óra alatt végeztünk a barlanggal, majd pár szendvics felfalása után megnéztük még a Papp Ferenc-barlang (és egy másik kisebb barlang) bejáratát.

Utána visszaindultunk, majd Békásmegyeren kilyukadva, sörrel feltankolva HÉV-vel hazaindultunk fél 5 körül.

Megtett táv: 10 km

Szintereszkedés: -15 m/km
Szintváltozás: 30 m/km
Túra útvonala: Szabó József-barlang környéke; 2,5 óra barlangászás
Infó, ötlet: - erős fejlámpa és teljes váltócucc szükséges
- a barlangban 2,5 órát, 11:45-14:15 között voltunk
- a barlangot nehezen találtuk meg, de az út egész jó odáig
- erősen szeles, hideg a barlangban télen-nyáron azonos, hűs idő
- csak egy kirándulópárral találkoztunk