Szív-túra Ferivel » 2012.07.12-13.

Egyik nap Viktorral kitaláltuk, hogy ismét felnézünk Dobogókőre, de most biciklivel. Így hát nekikezdtünk a túra szervezésének, és elhívtuk magunkkal Ferit is.

Félig teljesítménytúrát, félig szórakozást akartunk, így összekapcsoltuk a kellemes tekerést, a kellemes sörözést, és a felfele tekerést. Meg kell hagyni, Dobogókőről lefele jövet igen kellemes, 70 km/h-s tempót is sikerült elérnünk, egészen pontosan 72 km/h volt a rekord.

Úgy gondoltuk, hogy a város szívéből indulva, a Lágymányosi- (újabban Rákóczi) hídon átkelve, a budai oldalon haladunk észak fele a Duna mentén. Egészen Esztergomig, aholis első nap bevásároltunk estére, majd pár kilométerrel később táboroztunk az erdő szélénél. Másnap az irány Dobogókő csigatempóban, majd onnan Pomáz gepárdsebességgel. Pomáztól meg szintén a Duna mentén egészen a Népligetig, kiindulópontunkig.

Ez a két nap a Szív-túra nevet a megtett útvonal formájáról kapta. Legalábbis Viktornak ez jutott eszébe róla

Népligeten reggel találkoztunk, de mivel nem siettünk sehová, az esős időben nem pattantunk egyből a kétkerekűinkre
A Salamon-tornyot és a Fellegvárat csak távolról csodáltuk, a Dunaparton pihentünk meg, ettünk egyet és kortyoltunk el egy sört.
Feltekertünk a Bazilikához, megcsodáltuk a panorámát, majd Esztergom határában egy domboldalon sátraztunk éjszaka
A feljutás nagyon nehéz volt (nem vagyunk hozzászokva bringával a szintekhez), Feri elöl száguldott, Viktorral pedig mi hátul vánszorogtunk

Megtett táv: 154 km
   » Bringatúra

Tájegység: - Visegrádi-hegység - Pilis - Duna
Túra ideje: 2012.07.12-13. » 2 túranap » 1 éj a szabadban
Táv és szint: → 154 km ↗ 600 m ↘ 600 m
Túra útvonala: Népliget, Szentendre, Visegrád, Esztergom, Dobogókő, Pomáz, Népliget
Infó, ötlet: - azért a pár100 m magas hegyekre is igen nehéz feltekerni, ha nem vagyunk hozzászokva...
- viszonylag jó minőségű út szinte végig
- 17-24 °C, többször viharos, hűs, szeles idő
- a Duna mentén több bringással is találkoztunk, a hegyekben senkivel
- Ferivel hármasban bringáztunk

55.4 Visegrád 14:50-16:20
80.2 Esztergom 18:20-20:40 Bazilika és kilátás, vásárlás
89.3 ~ után, tábor 21:00-09:50 táborhely a főút mellett a domboldalon
95.8 Pilisszentléleki elágazás 10:10-13:20 vízkeresés, faluban, erdei forrásnál, mindenhol...