DKT - Szekszárdi-dombság (~05. DKT) » 2014.04.30 - 05.03.

Sok-sok kéktúrával a hátunk mögött arra gondoltunk, hogy az Országos Kéktúrán (OKT) túl belevágnánk az Országos Kék Kör (OKK) többi részébe is, eme alkalommal a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúrába (RP-DKT) egy többnapos természetjárás keretein belül.

A május elsejei hosszú hétvége épp kapóra is jött az ötlet megvalósításához, terv szerint április utolsó napjától kezdve 5 napot töltünk a természetben, mialatt teljesítjük a DKT első két tájegységét. Sajnos a terveket módosítanunk kellett - egyrészt egy nappal hamarabb kellett hazautaznunk az időjárás miatt, másrészt a túratempó tartásában is gátolt a rekord-esős idő és az emiatt kialakult sártenger. Nem volt olyan nap a túra folyamán, mikor ne szakadt volna ránk az ég...

Leszámítva a ´pecsételések szükségessége miatti stresszt´ egy nagyon jó túrát zártunk. Gyönyörű tájakon haladtunk keresztül, felavattuk a sátor helyett vitt függőágyainkat, rengeteg állatot láttunk a napok alatt, és nem mellékesen a DKT első szakaszát is sikeresen teljesítettük.

Alig értünk ki Szekszárd városából, a szőlőtőkék felett a távolban már láttuk a gyülekező felhőket, majd nem sokkal később megérkezett a dörgés és villámlás is... Számoltunk már vissza, hogy mikor kap el minket a vihar; a dombtetőn voltunk kénytelenek a ponyváink alá bújni
A függőágyak és az esőtől védő ponyva. Eme túrán avattuk fel a hálóhelyeinket, és azt kell mondjam, tökéletesen megfelelnek a célnak.
Több lábatlan gyík is keresztezte utunkat a túra során, szerencsére jól elvannak erdeinkben
Grábócon nem tudtunk pecsételni, így fotózkodtunk egyet a buszmegálló feliratával
A távoli magyar szürkemarha csorda, kényelmesen ellegelésznek a napon
Utolsó nap többször is elkapott minket a zápor, így rengeteg nagy tócsa áztatta bakancsainkat

» Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: Szekszárdi-dombság
Túra ideje: 2014.04.30 - 05.03. » 4 túranap » 3 éj a szabadban
Túra útvonala: Szekszárd, Grábóc, Mórágy, Bátaapáti, Apátvarasd-telep, Mecseknádasd
Infó, ötlet: - a bakancsok impregnálása nem volna rossz ötlet
- a függőágyakat felavattuk - meg kell szokni, de kényelmesen használható
- tökéletesen követhető, többnyire friss jelzések
- szerda este egy vihar miatt kellett leállnunk;
- csütörtök éjjel hideg volt, napközben borús-meleg idő; délután záporok, erősen felhős idő, míg estére tiszta, csillagos ég;
- pénteken az éjszaka esőmentes volt, napközben borús-meleg idő, záporok, este nagy égzengés, de eső nincs;
- szombat éjjel szélcsend, eső sem volt, napközben felhős-napos idő, a túra utolsó 20 percében ránk szakadt az ég, hosszú időn keresztül égzengés, vihar
- több csoportot láttunk néhány helyen, de az erdő szerencsére emberektől kihalt volt
- táskáink tömege: 15 kg

Barázdabillegető

0 Szekszárd 16:15- » Turistajelzés
vásárlás a városban
~ után a dombtetőn 18:00-11:05 eső elől ponyva alá kellett állnunk; éjjeli tábor; vacsi, függőágy teszt; reggeli, kávé
visszatér a Turistajelzés jelzés 12:45-12:55
Fekete-kút 13:45-15:30 + ~2 km össz letérés a kékről; evés, ivás; vihar eleje
Haramia-forrás 16:05-16:10 előtte eső, nagyon dörög az ég
20.5 Grábóc 17:50- kutyák ugattak meg, szerencsére mint kiderült meg voltak kötve...
24 Szálka 19:00- pecsételés és sörözés a fogadóban
~ után a hegyoldalban 20:15-09:10 éjjeli tábor
Szálkai-víztározó partján 09:45-10:35 reggeli, kávé
Kismórágy 12:05
33.7 Mórágy 12:45-13:40 eső elől a postánál félre kellett állnunk; a pecsétet nem találtuk
Henrik-kút 14:30-16:00
40.6 Bátaapáti 15:00-16:30 +1,2 km össz letérés a Turistajelzés-ről, pecsét a kocsmában, sörözés