Visegrádi-hegység Dáviddal » 2014.08.16-17.

A mostani hétvégére azt terveztük, hogy bringázunk egyet, és ellátogatunk egy kétnapos túra keretein belül Esztergomba, mivel az idei évben a közös bringatúrák száma rekord alacsony. Sajnos eme túra is tolódik, mivel a bringám hátsó kereke a tökéletes pesti utaknak köszönhetően igen csúnya 8-ast formált magából olyannyira, hogy a féket sem tudom már beállítani.

Így egy kétnapos Pilisi túraterv lett a befutó ötlet, melynek az elejét a 15. OKT útvonalán teljesítettük, a végén pedig felfedeztünk pár általunk eleddig ismeretlen kilátóhelyet.

A túra elejétől egy napra csatlakozott hozzánk Dávid is, akivel a Köves-bércnél ismerkedtünk meg.

Nem sokkal ez előtt futottunk össze Dáviddal - a Köves-bérc környékén ismerkedtünk meg vele
Kis kitérő árán, de végre megnézhettük, hogy hol is forgatták az Egri csillagokat
A környék igen szép a magasból nézve is
Ezeddig egy számunkra ismeretlen kilátópont volt ez a hely, de most, hogy ismerjük, biztos hogy visszatérünk

Megtett táv: 39 km
   » Gyalogtúra

Tájegység: - Visegrádi-hegység - Pilis
Túra ideje: 2014.08.16-17. » 2 túranap » 1 éj a szabadban
Táv és szint: → 39 km ↗ 1450 m ↘ 1500 m
Túra útvonala: Bécsi út, Pilisborosjenő, Nagy-Kevély, Kiskovácsi, Holdvilág-árok, Pilisszentlászló, Pap-rét, Vörös-kő, Leányfalu
Infó, ötlet: - Pilisszentlászlón a lenti kocsma megszűnt, pecsételni a Kis Rigó étteremben lehet
- követhető felfestések és járható út
- szeles, hűvös, napos idő
- sok kirándulóval találkoztunk
- Dáviddal túráztunk első nap, akivel aznap ismerkedtünk meg

Fürge gyík
(3+5) »
(5+2) »
Lábatlan gyík
Magyar racka juh

0 Bécsi út - Rozália téglagyár » Turistajelzés » Turistajelzés
Pilisborosjenő 11:30 » Turistajelzés
előtte ismertük meg aznapi túratársunkat, Dávidot, miközben egy siklót/gombát fotózott (máskor is túráztunk később vele)
Nagy-Kevély pecsételőhely 14:00-14:30 » Turistajelzés
pecsételés
kajálás
Nagy-Kevély csúcsa 14:45 » Turistajelzés
szép kilátás
Nagy-Kevély pecsételőhely 15:00 » Turistajelzés » Turistajelzés
Csobánka érintése » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés » TuristajelzésTuristajelzés
Kiskovácsi 16:40 » TuristajelzésTuristajelzés
előtte kis eltévedés
Holdvilág-árok » Turistajelzés » Turistajelzés
Lajos-forrás 18:30-18:45 » Turistajelzés » Turistajelzés » Turistajelzés
Pilisszentlászló 20:00- » TuristajelzésTuristajelzés
étteremben egy sör, plusz vettünk pár sört
Pilisszentlászló utáni hegyoldal 22:30-11:45 » TuristajelzésTuristajelzés
sörözés, tábor;
fekvés: 02:00, kelés: 10:30
Pap-rét 12:30-13:35 » TuristajelzésTuristajelzés » Turistajelzés » TuristajelzésTuristajelzés » TuristajelzésTuristajelzés
pecsét pótlás az OKT füzetbe
leves, szendvics
Vörös-kő 14:50-15:35 » Turistajelzés
tökéletes, 180°-os panoráma
kávé
35 Leányfalu 17:00 sörözés

Túra leírása

Egy hosszabb túrát terveztünk az augusztus 20-i ünnepet kihasználva arra a hétre, szabadságokkal ´hosszúhétvégévé´ alakítva a napokat. Előtte pár nappal viszont még szerettünk volna egy könnyedebbet túrázni, mintegy edzésképpen.

A Pilis és Visegrádi-hegység környékét választottuk ki a barangolásunk helyszínéül. A túránk első fele a 15. OKT útvonalán zajlott, majd Csobánka után a Kiskovácsi - Holdvilág-árok - Pilisszentlászló - Pap-rét - Vörös-kő - Leányfalu irányban haladtunk.

Kilátás a hegyoldalból a Hármashatár-hegy környékére
Viktor és Dávid a Teve-sziklánál

Nem túl korán, 11 körül indultunk csak el a Bécsi útról a Turistajelzés jelzésen Pilisborosjenő felé. Nem siettünk, nem is volt különösebb teljesítéskényszerünk, úgyhogy tökéletesen jó is volt ez így. Az ismert úton haladtunk, pár 10 perc alatt elhagytuk az utolsó házakat is a városi kaptató végére. Némi idővel később és 1-200 méterrel magasabban már a kilátást fotózhattuk a Hármashatár-hegy felé.

Tovább haladva az ösvényen egy fiatal angoltanárral futottunk össze, épp egy lábatlan gyíkot fotózott az aljnövényzetben. Szóba elegyedtünk vele, és hármasban folytattuk a túránkat. Dávid egész nap velünk tartott, csak este köszöntünk el egymástól.

A túráról már másnap közzétett egy kis beszámolót a Facebook-csoportjukban, azt emelném most át ide:

Egy fantasztikus túra margójára...

Fura dolgokat produkál az élet. Először is tartozom egy vallomással. Jelenésem lett volna egy helyen. De én meggondoltam magam. Hoztam egy döntést. Kivételesen jól döntöttem - főleg, ha Sören Kierkegaardra gondolok, és nem bántam meg. Történt ugyanis, hogy a 7végén ´felmentem´ Pestre. Vittem a tesómnak egy kis hazait. Pénteken még csak a Gellért-hegyről néztem le az ´őrült´ mélységbe: a pesti forgatag, akár egy felbolydult méhkas. Szombat reggel viszont kinéztem egy Pest közeli túrát. Sosem voltam még Pest környékén túrázi. Főleg, nem egyedül. A gugli kidobta, hogy Teve-szikla. Azt se tudtam, hogy eszik-e vagy isszák. Túrafelszerelésem sem volt, nemhogy bárminemű tapasztalatom. Irány tehát Pilisborosjenő. A Müpától a 103-as busszal elbumliztam a Rendőr palotáig (asszem Teve utca ). Ott át az 1-es vilire. Itt majdnem megbüntettek, de a Szentélek megmentett... A jegyellenőr néni, azt hitte, hogy bírkózni akarok vele, amikor megindultam a masina felé... Azt már nem mondtam neki, hogy nem vagyunk egy súlycsoport. De mondtam neki - kissé indulatosan - hogy ne csináljon már ekkora feszkót! Mire egy léccivesre érvényesítette a jegyemet... A Szentlélek téren elértem a 218-as buszt, ami Pilisborosjenő táblánál dobott ki. Itt a kék vonalon megkezdtem életem tök első egyedüli túráját. Sűrű erdő fogadott, és én egy patakmeder szerű, sziklákkal tarkított sávon kaptattam felfelé. Mondtam is az Editnek, hogy itt fennáll az alvázmosás esélye Életemben nem láttam ennyiféle gombát az út szélén. A kis domb tetejére felérve ragyogva sütött a nap, én meg mint egy jó ´botanikus´ bóklásztam, és kattogtattam a fotóapparátot. Az aljnövényzetben valami csillógó, nyálas valamire lettem figyelmes. Azt hittem kígyó. Kicsit megpiszkáltam a körülötte heverésző gallyakat. Lábatlan siklóféle lehetett. Próbáltam róla képet csinálni...

És ekkor felbukkant két fiatal túrázó. Rutinosaknak látszottak, hiszen komoly felszereléssel közeledtek. Megkérdeztem tőlük, hogy a Teve-szikla felé jól megyek-e. Ők előkapták a térképet, és helyeseltek. Gondoltam, ha már így ismeretlenül megállítottam őket, akkor bemutatkozom, és megkérdeztem tőlük, h betársulhatnék-e hozzájuk harmadiknak. Gondolná az ember, hogy tök egyedül ebben az árnyékvilágban. De nincs. Rábólintottak. Az egyik srác villamosmérnök volt, míg a másik matematikus. Én meg csóringer pedagógikusz fanatikusz . 2011. óta túráznak rendszeresen. Már vagy 60 túrán vannak túl. 10 éve barátok, és a Karinthyba jártak a 18. kerületbe, én ott csináltam a külső tanítási gyakorlatomat anno. Napi 25-30 km-t tesznek meg, és Visegrád felé mentek. Útközben eldönthettem, h a Nagy-Kevélynél leválok-e a spontán társakról, vagy Pilisszentlászlón együtt sörözünk. Miután a matematikus ´anyai´ módon megkinált vagy 2 szelet löncskonzerves kenyérrel, úgy döntöttem, hogy nem leszek papírtigris Velük tartottam. Útközben annyit beszéltem, mint egy papagáj, de legalább propagáltam a skacoknak a mi híres ITT az IDŐ KIMOZDULNI csopinkat, ahol ugyebár VAN nekünk egy HíRÖS spirituális, lelki vezetőnk...:D Aki lenyomta az EL CAMINOT, és állandóan mehetnéke van, mert különben elmacskásodik a lába . Útközben végig az volt az érzésem, mint a székely vicceben, hogy milyen messze vagyunk már. Már messze... Világoson, este 8-ra be is értünk Lászlóra. Egy komplett túra volt ez a kb 25 km, volt benne: Holdvilágárok, egy létrázás, patakmeder stb + gyönyörű táj, iható forrás. Egyszer, úgy Csobánka környékén sikerült egy 20 perces kitérőt tennünk, de ez legyen a legnagyobb bajunk. Voltunk barlangaban, de nem taliztunk hasmenéses denevérekkel

Az a hihetetlen ebben az egészben, hogy ÉN képes voltam megtenni ezt a távot. Magam se hittem, nemhogy terveztem. De megcsináltam. Képet kaptam arról, h egészségügyileg hol állok, és h hová kell még fejlődnöm, mondjuk, ha 800 km-t megakarok tenni. Kénytelen voltam felvenni a két rutinos srác tempóját. Elég elfoglaltak, de mindig tudnak időt szakítani ennek a ´szerelemnek´. A matematikus srác, András megfogalmazásában, egyszerűen SZERETNI kell ezt az egészet. Nem feltétlenül egy jó cipő vagy fizikum a kritérium. Ők olyannyira szeretik a természetet, hogy függőágyon alszanak a sötét erdőben. És volt úgy, hogy őzcsorda haladt el mellettük.

Persze a kocsma Szentlászlón nem volt nyitva, de a Kis Rigó étteremben még meg tudtam hívni a srácokat egy pofa sörre. Kb. éjfélre értem haza. Nem a lábam fáradt el, hanem a talpamon keletkeztek hólyagok. Szal mindenképpen kell egy túracipő. És abban maradtunk, hogy legközelebb Lászlón bepótoljuk a meleg kaját, és onnan túrázunk. KÜLÖNÖS barátság alakult köztünk, így ismeretlenül is, és olyan dolgokról is beszéltünk, amiről idegenekkel nem szokás... Volt benne nőügy is Ehhez nyíltnak kell lenni. REMÉLEM LESZ FOLYTATÁS, AMI PERSZE RAJTUK IS MÚLIK!!!!!
Dávid

Igen, mindenképpen lesz folytatást, tavaszra tervezzük a következő közös túránkat.

Dávid képe rólunk még a Teve-sziklánál
Este a Kis Rigóban
A Vörös-kő panorámája

Szóval Dáviddal nem sokkal a Teve-szikla előtt találkoztunk, utána megnéztük kis kitérővel az Egri várat. A Nagy-Kevély csúcsára is kitérővel mentünk fel, majd Csobánka mellett elhaladva kicsit eltévedtünk... A bő kilométeres plusz táv leküzdése után értünk csak el Kiskovácsiba, ahols a Holdvilág-árok bejárata nyílott. Utána következett a Lajos-forrás, majd nem sokkal később beértünk Pilisszentlászlóra a Kis Rigó étteremhez. Itt még ippenhogy volt időnk meginni egy korsó sört, majd Dávid hazaindult - mi pedig kerestünk egy szálláshelyet a település utáni hegyoldalban, ahol kifeszíthettük függőágyainkat.

Egri vár
Nagy-Kevély panorámája
Holdvilág-árok létrája
Lajos-forrás
Éjjel a függőágyak, belülről

Másnap sem keltünk korán, fél 11 tájékán másztunk elő függőágyainkból. Egy gyors sátorbontást követően megcéloztuk a Pap-réti erdészházat. Ott pótoltuk az ottani hiányzó OKT pecsétünket, és ettünk egy adag levest és szendvicset. Idővel átsétáltunk a Vörös-kőhöz, mely egy majd 180°-os panorámát nyújtó magaslat. Voltak is ott jópáran, nehéz volt olyan képeket készíteni, amire nem lógott rá valakinek valamely testrésze.

A túránk végállomása Leányfalu volt, 5 körül értünk le a Duna partjára. Egy remek kétnapos túra volt, Dáviddal pedig majd még tervezünk közös túrákat