Pilisi kiruccanás » 2015.12.29.

Az év legutolsó időszakában rendszerint áldozunk pár napot a túrázásnak, ez idén sem lett másként. Egy könnyed Pilis túra mellett döntöttünk ebben a napsütéses időben.

Pilisszentkeresztre mentünk kocsival, onnan indulva tettünk meg egy kört a környező hegyeken. A Pilis-tetőt vettük célba elsőként, és az ösvényeket mellőzve nyíl egyenesen mentünk fel a csúcsra. A menet nem volt egyszerű, de különösebb nehézségek nélkül sikerült feljutnunk, hogy megcsodálhassuk a panorámát és reggelizzünk egyet.

Második állomásunk a Hosszú-hegy tetején lévő kilátópont volt, a panoráma magával ragadó itt is. A távolban a távcső segítségével még a Nagy-Kopasz és a János-hegy kilátója is felfedezhető.

Kis játék következett ezután: a térképen kijelöltem egy turistautaktól távoli vadetetőt, melyet Viktornak meg kellett találnia a térkép és a tájolója segítségével. A feladatot szinte tökéletesen teljesítette, bár jelen esetben a vadetető mindössze egy kirakott szalmabálát takart. Ekkortájt lettünk figyelmesek némi csörtetésre is - egy európai dámvad (dámszarvas) csorda haladt 40-50 méterre tőlünk az erdőben, távcsővel jól megnézhettük őket magunknak

Végezetül még Pilisszentkereszt előtt egy kellemetlen tapasztalat is társult hozzánk - Viktor lábát a település előtt a turistaúton megkapta egy szemből a gazdájával érkező kutya. Szerencsére baja nem lett, csak a gatyája szakadt ki kissé. A gazdának nevezett nőnemű véglény annyit tudott erre közölni, h ´nem szokása pedig´, illetve nem számított itt emberekre...

Ezt a végső kalandot leszámítva egy kellemes és tökéletes túrát zárhattunk, jó volt még utoljára kimozdulni 2015-ben.

Boldog Új Évet mindenkinek!

» Gyalogtúra

Tájegység: Pilis
Túra ideje: 2015.12.29.
Túra útvonala: Pilisszentkereszt, Pilis-tető, Hosszú-h, Pilisszentkereszt
Infó, ötlet: - a gazdával rendelkező állatokkal vigyázni, Viktor lábát a jelzett ösvényen megkapta egy kutya...
- ahol az úton mentünk, ott jól követhető jelzések
- napos túraidő
- több kirándulóval is találkoztunk

Európai őz
(1) + »
Mezei veréb
Európai dámvad
(csorda (20+)) + »

0 Pilisszentkereszt 10:15 » Turistajelzés
kocsiban kávé (a szivargyújtós vízforralóval), utána pecsételés a kocsmában
2.7 Pilis-tető 11:55-12:25 » Turistajelzés
kajálás, előtte nyugatnak haladva egyenesen mentünk fel a hegyre...
10 Hosszú-hegy, kilátópont 14:15-14:30 » Turistajelzés
pecsételés, szép panoráma - látszik a Nagy-Kopasz és a János-h kilátója is a távolban
vadetető keresés » Turistajelzés » Turistajelzés
játszottunk egyet, hogy megtaláljuk-e a térképen jelzett útbaeső, de nem ösvényen lévő vadetetőt
16.7 Pilisszentkereszt 16:25 előtte a szurdokban Viktor lábát megkapta egy gazdájával sétáló kutya, a gatyája ki is szakadt ...