Börzsönyi Kék » 2016.06.18-19.

Eme túrahétvégénken ismét a Börzsönyben kalandoztunk - a 67 km-es Börzsönyi Kéket teljesítettük. Nem keverendő össze ez a táv a hegység közepét is érintő 17-es OKT szakasszal, ez egy másik túramozgalom.

Az idő szép napos volt, vasárnap délután kis felhősödéssel, összességében tökéletes túraidő. Diósjenőről indultunk, egy gyors kávé-reggeli-vásárlás után már úton is voltunk. Kellemes tempóban haladtunk, elvégre nem siettünk sehova.

Viktor régi álma is teljesült, évek óta meg akartuk nézni Drégelyvárat, most végre útba ejtettük. A panoráma tökéletes, még a Tátra is látszik onnan.

Este Kemencén néztük a vb Magyar-Izland meccsének utolsó 30 percét, a döntő gólt is ott láttuk. Nem sokkal később függőágyaztunk éjjel a kisvasút sínpárja mellett a Fekete-völgyben.

Másnap kicsit nehezebbnek tűnt a terep, nem a szint volt sok, csak a sok hullámzás lepett meg egy kicsit. Ennyi ´buckára´ nem számítottunk a hegység peremén. Kilátásból ezen a napon sem volt hiány, gyönyörű helyeken mehettünk végig, bár teljes panorámát a nap folyamán nem láttunk.

Utunk végén siettünk kicsit, hogy a vonatunkat elérjük, de a táj is kezdett ismerőssé válni, hisz majd pont 1,5 éve a Börzsönyi Kék ezen részét már teljesítettük, csak ellenkező irányban.

Nagy táskákkal mentünk napi 33-34 km-t, 3-as átlaggal, és nem készített ki minket, úgyhogy egy sportos, tartalmas és szép túra volt, a Börzsönyben nem lehet csalódni

Trianon Gyűrű - Június 4. 1920: / E dátum lázít, fenyeget és int. / Egy gyűrűt készíttetek, feketét, / Acélból, - dísztelent, keményet, / És a dátumot belevésetem, / Hadd érezzem az ujjamon, hogy éget / S jusson eszembe, hogy az életem / Egy kockára tettem föl mindenestől! / Reményik Sándor

» Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: Börzsöny
Túra ideje: 2016.06.18-19. » 2 túranap » 1 éj a szabadban
Túra útvonala: Diósjenő, Drégelyvár, Bernecebaráti, Kemence, Bányapusza, Nagybörzsöny, Koppány-nyereg, Nagy-Galla, Szob
Infó, ötlet: - a 2016-os foci EB magyarok számára döntő (továbbjutó) gólját Kemencén láttuk
- kullancs oltás mindenképp kell
- több éves felfestések, de többnyire jól követhetőek a jelzések - azért figyelni kell az irányváltásoknál
- nappal majd 30 fokok, éjjel is bő 12-14 °C
- szélmentes, kellemes, napos-felhős
- mesés idő, néha kicsit meleg
- pár kirándulót láttunk, de kevesen voltak
- több tucat kullanccsal találkoztunk...

Európai őz

21.1 Csitári-kereszt igazoló ábra
25.1 Bernecebaráti, söröző pecsételés
29.5 Kemence, fagyizó pecsételés
a 2016-os foci EB magyarok számára döntő (továbbjutó) gólját a meccs utolsó 25 percével itt láttuk
34.3 Vilati üdülő után (Fekete-völgy) 21:00-08:15 Kemencétől a működő kisvasút sínje közelében haladtunk
éjjeli függőágyazás, sólet
37 Hamuház igazoló ábra (matrica nem volt)
előtte a régi kisvasút viharvert sínje mellett haladtunk
39.3 Bányapuszta matrica itt sem volt
45.8 Nagybörzsöny pecsételés
az aszfalt helyett kicsit másfelé mentünk
52.6 Koppány-nyereg igazoló ábra
57.8 Nagy-Galla igazoló ábra
a környéken pár éve másfelé vezették a Turistajelzés ösvényt