26-os szakasz vége, illetve a 27. OKT » 2016.12.10-11.

Több hetes csúsztatás után, de elérkezett a várva várt túra: nekikezdünk a Kéktúra ránk váró utolsó kilométereinek. Mit sem tanulva korábbi hibáinkból, előző nap a falmászás után még söröztünk egyet, így a túra szűk 3 órás alvás után kezdődhetett meg.

Reggel 7 körül indultunk otthonról, majd a 6 órás utazás után 13 órakor kezdhettük meg a túrát Makkoshotykán. Másnap reggelig mentünk, Hollóházán a 10:25-ös buszra szálltunk fel.

Gyorsan jött az alkony, így a táv nagyját sötétben tettük meg. A fáradtság miatt 41 km környékén elváltak útjaink - le kellett feküdnöm aludni egy bő órára az egyik vadlesen. Szerencsére volt nálam meleg ruha, de Viktorék nem várhattak meg, hisz ők megfagytak volna ennyi állástól a kellő felszerelés hiányában. Így a táv végét külön teljesítettük, csak Hollóházán találkoztunk újra.

A túra mégha kissé fáradt, sötét és fázós is, de összességében remek volt - a csodás természet ismét egy új arcát mutatta - hó szinte sehol nem volt, csak a fák ágaira ráfagyva, ezzel mesebeli hangulatot teremtve meg.

Mindenesetre végeztünk az OKT bő 1100 kilométerével, jövőre a Dél-Dunántúli Kéktúra és az Alföldi Kéktúra vár majd ránk

Szint: +2100 / -1940 m
   » Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: Zempléni-hegység
Túra ideje: 2016.12.10-11. » 1 éj a szabadban
Táv és szint: → 62.7 km ↗ 2100 m ↘ 1940 m
Túra útvonala: Makkoshotyka, Nagy-Nyugodó, Bányi-nyereg, Vágáshuta, Nagyhuta, Bózsva, Füzér, Nagy-Milic, Hollóháza
Infó, ötlet: - bakancsra a jégjáró karmok meglehetősen hasznosnak bizonyultak, főképp a falusi fagyott aszfaltutakon
- az új fejlámpáink beváltották a hozzájuk fűzött reményeket
- meleg ruha jó, hogy volt éjjelre
- a kék jelzés néha érdekesen követhető csak, főképp éjjel
- a jelzéssel nem is van akkora gond, inkább az a probléma, hogy néhány helyütt beszántják az utat is
- a faágakon remekül nézett ki a ráfagyott zúzmara/hó
- havat csak magasabban láttunk, ott is csak vékony rétegben
- néha erősen szeles, főképp magasabban
- téliesen hideg, végig fagypont alatti hőmérséklet
- egyetlen embert sem láttunk sehol
- Bazsi kísért el minket utsó OKT szakaszunkra

Házikecske

0 Makkoshotyka 12:55 » Turistajelzés
megkezdtük az Országos Kéktúra utolsó kilométereit
13.3 Nagy-Nyugodó 17:15-17:30 a 26/27-es szakasz elválasztója lett a Bányi-nyereg helyett
előtte-utána gyönyörű, mesébe illő erdőkben mehettünk, éjjel is fenséges volt a faágakra fagyott zúzmara - mégha hóval csak minimálisan is találkoztunk
Vágáshuta, Nagyhuta, Kishuta
38 Bózsva 00:55
41.3 Bózsva után, vadles 02:00-05:00 Előző éjjel mindannyian keveset aludtunk, és úgy látszik ezt én (András) viseltem a legrosszabbul. Szerencsére volt nálam elégséges mennyiségű meleg ruha, így egy vadlesen tudtam aludni 1-1,5 órát. Viktor és Bazsi közben tovább mentek, mivel pár óra állásban biztos megfáztak volna megfelelő felszerelés nélkül.
47.6 Füzér
53.5 Nagy-Milic 08:25-08:30 kilátás a köd miatt semmi nem volt, illetve a kilátó sem a hegy csúcsán lett felhúzva
Viktorék a hegyet kikerülték, Füzér után a » Turistajelzés-on átvágva egyből a Bodó-rétre mentek, így az ő túrájuk kb. 5 km-el, illetve 300 méteres szinttel rövidebb lett. De szerencsére nem okoz ez nagy gondot, hisz februárban a LeFaGySz TT-t is errefele tervezik, közben bejárja majd ő is a Kék hiányzó pár km-ét - 2-szer is felvisz majd utunk a Nagy-Milic csúcsára aznap.
Bodó-rét
62.7 Hollóháza 10:20 Viktorékkal itt találkoztam újra, lényegében teljesítettük az Országos Kéktúrát
Országos Kéktúra (OKT) — 2012.10.04. - 2016.12.11.