15. OKT nagyja » 2012.12.18.

Elérkezett az idő, hogy teljesítsük a 15. számú Kéktúra útvonalat, mely a Rozália-téglagyárból visz fel Dobogókőre. Hozzánk hűen, nem meglepő módon, már a buszról való leszállást is elhibáztuk - egyrészt én majdnem még a buszon elestem, másrészt pedig egy megállóval hamarabb szálltunk le a kelleténél.

Mindenesetre felsétáltunk egy bozótoson átvágva a téglagyár pecsételőhelyéhez, majd megkezdtük túránkat. A szakasz elején cuppogott bakancsunk a sárban, és meglehetősen nehézkes volt az előrejutás. Az idő is meglehetősen ködös volt, így a csípős hideg mellett ez csak fokozta hidegérzetünket. Kis idő múltán átkeltünk a Bécsi út másik oldalára és megkezdtük az emelkedést.

Első nevezetes pontunk, amit elértünk a Teve-szikla volt, fotóztunk is ott jópárat. Az ´Egri várat´ szintén meg akartuk tekinteni, de sajnos észrevétlen elhaladtunk mellette; képeinken viszont szinte látszik. Emellett nevezetes esemény Viktor esése még ennekelőtt Pilisborosjenőn. A sáros földről rálépett a ferde füves részre, ami kiszaladt bakancsa alól, így kirántotta maga alól a lábát.

A Kevély-nyergi pecsételőhely előtt megtekintettük a Kevély-nyergi kőfülkét, majd elfogyasztottuk szendvicseinket. Később a Szent-kút felé vettük utunk, de előtte még tettünk egy kis kitérőt a Macska-barlanghoz. Szép barlang lehet, de az eső elkezdett csöpögni, így nem kockáztattuk, hogy időt húzva mélyebben is megismerjük, ezáltal később elázzunk.

A Szent-kútnál megmelegítettük sóletünk, jól laktunk, majd a pihenő után folytattuk utunkat. Pilisszentkeresztet néztük ki következő állomásunknak, de sajnos elvétettük az irányt, így 1-2 km-es kitérőt tettünk feleslegesen. Idő előtt ránk sötétedett, így nem kockáztattuk, hogy felmegyünk Dobogókőre; jó eséllyel lekéstük volna utolsó buszt - ha egyáltalán feljutunk. Pilisszentkereszten söröztünk kicsit, és véget is ért számunkra a Kéktúra eme szakasza.

Megtett táv: 21 km
   » Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: - Visegrádi-hegység - Pilis
Túra ideje: 2012.12.18.
Táv és szint: → 21 km ↗ 700 m ↘ 450 m
Túra útvonala: Bécsi út, Kevély-nyereg, Pilisszentkereszt
Infó, ötlet: - igen hasznos ötlet lehet még télen a termosz
- a Pilisszentkereszt-Dobogókő részt nem csináltuk meg, mivel ránk sötétedett, illetve nem értük volna el az utsó buszt. Ez a szakasz a Dobogókő-Visegrád (16. OKT) szakaszhoz lett hozzácsatolva és teljesítve
- következő túra dokumentációját diktafonnal kéne kipróbálni időspórolás végett
- kellene egy vízálló, nyakba akasztható térképtartó is
- sokzsebes túramellény kellene
- a kék jelzés végig rendesen volt jelölve
- 3-5 °C, hűvös, ködös idő
- nem talákoztunk kirándulókkal

Szajkó
Mezei veréb
Közönséges denevér
(1) + »

0 Bécsi út, Rozália-téglagyár 09:20-09:30 » Turistajelzés buszról 09:00-kor szálltunk le, kb. 1 km-re arrább (egy megállóval hamarabb a kelleténél)
Teve-szikla 11:15-11:25 Pilisborosjenőn Viktor esése
Turistajelzés, Turistajelzés és Turistajelzés találkozása 11:45
Kevély-nyergi kőfülke 12:00
6.2 Kevély-nyereg 12:10-12:30 pecsét, 1-1 szendvics, dokumentálás
Macska-barlang 14:00 kb. 1 km-es kitérő a barlanghoz
Szent Kút 14:40-15:30 sólet; utána kb. 1 km-es eltévedés (Csobánka felé vettük az irányt - rosszul)
18 Pilisszentkereszt 18:20 sötétedés, és utsó busz korai indulása miatt a végső szakaszt nem vállaltuk, később pótoljuk pecsét Felső Kocsma, sörözés
Dobogókő a Pilisszentkereszt-Dobogókő szakasz nem a 15. kéktúraszakasz alatt van teljesítve, hanem a 16. OKT résszel együtt