11. OKT » 2014.06.07-09.

Eme túraalkalomnak a célja természetesen egyrészt a 11-es kéktúra szakasz teljesítése és a természetben töltött idő volt; és ezzel kapcsolatban a másik cél, hogy így egy nagy összefüggő rész be lesz járva a Kéktúra középső szakaszán.

Mostanra a 9-es és a 18-as szakasz között egy bő 300 km-es rész így be van már járva. Azaz majdnem, mert a 9-es és eme túrából hiányzik egy-egy pár kilométeres hossz, melyet ott és akkor idő- és/vagy jelzéshiány miatt nem tudtunk teljesíteni. Természetesen ezen ösvények végigjárását még ezen a nyáron pótoljuk.

A túra összességében jó volt, viszont a végére rányomta a bélyegét egyes emberek gerince hiányának újbóli felfedezése - Viktor pénztárcája a kártyáival és nem kis mennyiségű pénzzel együtt valahogy eltűnt... És nem az erdőben, hanem még az utolsó érintett faluban, Tokodon. Azóta sem lett meg sajnos - az iratai sem...

Hörpölin leírásából tudtuk meg, hogy a halastavat pár éve hozták létre a patak felduzzasztásával
Nappal készítettük ezt a remek képet a Föld kísérőjéről
Ez a nőstény a bogarak családjának egy csodaszép képviselője
Tokodon a kocsmában kellett pecsételni, itt meg is álltunk némi időre hűsölni kicsit
Hazafelé fotóztuk a békát a buszra várva

Szint: +2000 / -2098 m
   » Gyalogtúra    » Kéktúra

Tájegység: Gerecse
Túra ideje: 2014.06.07-09. » 3 túranap » 2 éj a szabadban
Táv és szint: → 65.1 km ↗ 2000 m ↘ 2098 m
Túra útvonala: Szárliget, Somlyóvár kh., Koldusszállás, Vértestolna, Gerecse üdülő, Pusztamarót, Péliföldszentkereszt, Mogyorósbánya, Tokod
Infó, ötlet: - éjjelre nem szabad a földön tartani a cuccot, a hangyák igen gyorsan megtalálják és belepik
- a függőágy nagy előnye a sátorral szemben, hogy ki lehet látni belőle, a mellette holdfényes éjjelen elvonuló őzek így megfigyelhetőek
- egy jó befőttesgumi-adag is hasznos tud lenni
- diktafon, GPS, távcső, fejkamera - mind-mind hasznos lehet
- végig vízhiánnyal küzdöttünk, alig van vízvételi lehetőség
- szinte végig egyértelműen követhető, friss kék jelzés, a Tokod környéki hegyekre vezető 10-15 km jelzés viszont nem egyértelmű
- kánikula végig, első éjjel hűvös, második éjjel meleg idő
- sok kirándulóval az erdőben nem találkoztunk, szinte csak a településeken láttunk embereket
- a kullancsirtó igen hasznos dolog, bár nem nyújt 100%-os védelmet - rengeteg volt a kullancs, bennünk is
- táskáink tömege: 14,5 kg

0 Szárliget 10:15-11:00 » Turistajelzés
pecsételés, vásárlás, reggeli
10.5 Somlyóvár kh. 14:10-14:45 pecsételés
Tornyópuszta 16:00-16:45 1 km kitérő; vizet kértünk az egyik házból, mert az egyetlen kút nem működik; sok kullancs; eltévedés
19.1 Koldusszállás 19:10-19:40 pecsételés
letérés a Turistajelzés-on 0,5 km-t 20:30-09:30 2×500m kitérő; táborozás, sólet; éjjel hideg volt, reggel kánikula; 08:30-kor keltünk
Vértestolna 10:50-12:20 2×500m kitérő; a temetőben elmosogattunk és vizet töltöttünk, leveseztünk
30.3 Bányahegyi puszta 14:00-14:40 szendvicset ettünk; pecsételés
34.8 Gerecse üdülő 16:05-16:15 pecsételés; előtte pár perc pihenő a víz nélküli kútnál
37.2 Pusztamarót 17:00-18:10 2×300m kitérő; pecsételés; csoki, kávézás, vízvétel az üdülőben
éjjeli tábor 20:00-07:30 táborozás, sólet; éjjel meleg volt; őzcsorda haladt el mellettünk méterekre; kelés: 06:30
45.3 Péliföldszentkereszt 08:05-08:15 pecsételés; a pecsételő le van szedve a templom előtti fáról, a paptól kell kérni
~ után eltévedés eltévedtünk a Turistajelzés és a Turistajelzés jelzésen, a Turistajelzés valamerre másfele vezethet, itt hiányos a jelzés
50.5 Mogyorósbánya 09:40-10:20 Kakukk söröző; pecsételés, sörözés
Kőszikla csúcs 10:40-11:00 kis pihenő, arrébb tökéletes panoráma
Tokodi pincék 11:25-11:40 pecsételés, baromi nagy meleg
56.1 Tokod 13:10- Aladár kocsma; sörözés, pecsételés, hűsölés
60 Nagy-Gete, hegytető 19:30-20:00 levesezés
65.1 Dorog Tokod 20:35 Dorog helyett visszatértünk ide, mivel itt felejtettünk valamit. Így a Dorog előtti pár km nem lett teljesítve, de majd valamikor pótoljuk.
Pár helyen nem tudtunk az előírt útvonalon menni, el is tévedtünk, illetve a vízhiány miatt kitérőket is tettünk, így a táv, ha nem is 100%-osan a kéktúra útvonalon lett teljesítve, de túráztunk többet is, mint a szakasz távolságának mondott 65,1 km.