Túravezetői vizsga » 2015.05.30.

Ez a nap is elérkezett hát, az utolsó megmérettetés. Eme szombatot megelőző kedden volt az írásbeli vizsga - azon hallgatók, akik ott megfeleltek vehettek részt ezen a gyakorlati és szóbeli vizsgán.

A kezdeti 44 fős csoportból 33-an végeztük el a képzést végül sikeresen, a vizsga utáni kedden vehetjük majd át a túravezető igazolványt és jelvényt, illetve majd bekerülünk az MTSZ nyilvántartott túravezetői közé.

Szóval túl vagyok az írásbeli, gyakorlati és szóbeli vizsgán is, 33 hallgató társammal együtt túravezető lettem

Sajnos a túráról se tracket, se képeket nem készíthettem, mivel az okosteló, pláne a GPS használata természetesen szigorúan tilos volt... Idővel majd a többiektől elkérem a fotóikat, így majd tudok feltölteni ide is párat

» Gyalogtúra    » Túravezetés

Tájegység: Pilis
Túra ideje: 2015.05.30.
Túra útvonala: Pilisszentkereszt környéke
Infó, ötlet: - nem jelzésen, illetve nem úton haladtunk
- kellemes túraidő
- sokan voltunk, kirándulókkal is találkoztunk
- kullancs több is volt sajnos
- 40-en vizsgáztunk

Lábatlan gyík
Európai őz
Közönséges kullancs
(2) + »

0 Pilisszentkereszt, Emma vendéglő 09:00-11:13 itt találkoztunk, illetve itt várakoztunk, míg el nem indulhattunk a kijelölt pályán
1. pont, forrásnál
2. pont, kúptető 11:58
3. pont, valahol az ösvényen 12:29
4. pont, dombtető 12:45 kérdezőpont; tereptannal és térképismerettel kapcsolatos kérdéseket kaptunk itt
5. pont, kerítés 14:19
6. pont, vadetető 14:52 a pont megtalálása igen nehezen ment ...
7. pont, turistaház kérdezőpont; túraszervezéssel és -vezetéssel kapcsolatos kérdések voltak itt
9.6 Pilisszentkereszt, Emma vendéglő 16:46-18:00 a kötelező állásokat leszámítva 3:12´ h alatt végeztem a pályával
Pilisszentkereszt után, a 2. pont környéke -20:00 Egyik túratársunk vizsga közben a dombtető környékén elhagyta a fényképezőgépét, így visszatértünk oda, hátha szerencsénk lesz és megtaláljuk. Sajnos akkor nem lett meg, de 2 évvel később előkerült, működő SD-kártyával....

Túravezetővé váltam :)

Az áhított jelvény

Egy hosszú tanfolyam végére értem, mostanra túravezető lettem

A felkészülés során rengeteg elméleti és gyakorlati óránk volt, illetve a természetben végrehajtott túrák és feladatok is segítettek tapasztalatot és tudást gyűjteni a különböző témakörökben.

A teljesség igénye nélkül az oktatott témák: Szakági ismeretek, Tereptan, Jelzésfestési ismeretek, Turistaföldrajz, Geológia és kőzettan, Élővilág, Ökológia, Természetvédelem, Jogszabályismeret, Elsősegély ismeretek, Sportegészségtan, Művészettörténet, Meteorológia, Felszerelés ismeretek, Túraszervezés és túravezetés, Pszichológia, Tájékozódás, Különböző térképek ismerete, stb...

A tanfolyam elvégzését követően lehetett jelentkezni az MTSZ túravezető vizsgájára, mely elméleti, gyakorlati, és szóbeli részekből állt, és az MTSZ oktatási és képzési szakbizottságának felügyelete mellett zajlott.

Majd végül jött a vizsga, amely a csoportunk jó részének remekül sikerült, így megkaptuk a bizonyítványt és jelvényt