Börzsönyi kiruccanás » 2015.07.11-12.

Eredetileg eme túranapokra is kéktúrázást terveztünk, de végül módosítanunk kellett az ötletet és a Börzsönybe mentünk. Egy könnyed túrát teljesítettünk - egy rövid kört tettünk Nógrádból indulva, érintve a Csóványost is.

Szombat délután utaztunk le a Börzsöny széléhez, és aznap csak pár kilométert mentünk, mielőtt letáboroztunk volna egy forrásnál, elfogyasztottuk volna a söröcskéinket és a vacsoránkat, és nyugovóra nem tértünk a függőágainkban.

Másnap értünk fel Csóványos tetejére és tekintettük meg a tiszta panorámát. Össze is futottunk a csúcson az egyik túravezető társammal, kicsi a világ Később északnak fordultunk és a lezárt Turistajelzés-on haladtunk Királyházáig - nem véletlen van tiltólistán a szakasz, a tavaly év végi ónoseső miatti jégkár erősen meglátszik rajta, több helyütt még járhatatlan. Vannak szakaszok, ahol vastag, kidőlt fatörzsek fekszenek az ösvény közepén, néhol még az út helyét sem lehet sejteni.

Ettől függetlenül szép szakasz ez is, csak óvatosan kell haladni. Királyházát elérve visszafordultunk Nógrád felé, lassan már esteledett. Diósjenőt csak érintettük, de attól kezdve a 20 éves térképen jelölt utak már megszűntek vagy követhetetlenek voltak, így csak a tájolónkra hagyatkozva haladhattunk a célunk felé. Szerencsére még alkonyat idején elértük a kocsit, így gond nélkül indulhattunk hazafele.

» Gyalogtúra

Tájegység: Börzsöny
Túra ideje: 2015.07.11-12. » 2 túranap » 1 éj a szabadban
Túra útvonala: Nógrád, Csóványos, Királyháza, Diósjenő, Nógrád
Infó, ötlet: - Viktor befújta magát mindig kullancsriasztóval, én egyszer sem, mégis 1-1 kullancs volt mindkettőnkben... (és nem ez az első ilyen tapasztalatunk, hogy a szer szart sem ér)
- végig friss, jól követhető jelzések (kivéve a piros jelzésnél, de az az ösvény hivatalosan le is van még zárva a tavaly decemberi jégkárok miatt)
- napos, meleg idő
- csak a nevezetesebb pontokon találkoztunk kirándulóval, illetve Csóványos tetején összefutottunk egy túravezető társammal

Gímszarvas
Fekete rigó
Széncinege

0 Nógrád széle 17:40 » Turistajelzés
leparkoltuk a kocsit egy eldugott földúton
6.1 Saj-forrás 19:00-09:20 » Turistajelzés
éjjeli tábor; függőágyazás; leves, szendvics, sör
Fultán-kereszt 10:20-10:50 » Turistajelzés
itt láttuk a harcias erdei siklót
11.3 Csóványos 11:25-12:00 » Turistajelzés
a csúcson szép tiszta kilátás
Királyháza 16:30 » Turistajelzés
előtte az egyik forrásnál pihentünk és ebédeltünk
az utóbbi években nagyon átrendezték a terepet (így a 20 éves térkép már nem sokat segített), ösvények híján csak a tájolóra hagyatkoztunk ettől kezdve
Diósjenő széle » Turistajelzés
nem tértünk be a településre, a rétek után egyből rátértünk a vasúti sínekre