Alföldi tekerés, AKT eleje » 2017.04.14-16.

Sátoraljaújhelyen kezdtük meg a Kék Kör újabb szakaszát, az Alföldi Kéktúrát (AKT). Mivel a túra kiírása engedélyezi, illetve mivel nincs sok kedvünk 850 kilométert sétálni az Alföldön (nem mintha nem lenne szép, csak annyi idő alatt mást is megnéznénk), így bringával tervezzük teljesíteni a teljes távot.

A túra első kilométerei könnyedek és kellemesek voltak - aszfalton tekerhettünk a szép tájon. Majd idővel rátértünk a földútra, amit már meglehetősen vártunk. Mindketten montival kerekeztünk, készültünk a földutak nehézségeire - de arra nem, amit tapasztaltunk. A szántók környékén az esős idő után a traktorok széttúrták az utat, bringázhatatlanná vált a terep. A kerekeink a pár kilométer során többször is beálltak, esélytelenné vált így a túra (gyalog is közel járhatatlan lett volna a feltúrt sártenger, de gyalog az első 10+ km az aszfalton is idegölő...)

Karcsa előtt már csak az aszfaltot vártuk, egy emu-farm mellett bukkantunk ki a településre. Pár sör elfogyasztása közben határoztunk: Pácinig még a kéken megyünk majd másnap, de ha a terep vállalhatatlan, akkor az aszfaltra térünk át és a kéket felfüggesztve más túratervet kovácsolunk.

Az éjjelt egy erdősávban töltöttük, másnap viszont beigazolódott a félelmünk. Másfél óra szenvedés után Tokajt néztük ki célnak, szigorúan aszfalton haladva - bár egy bő 10 kilométeres szakaszon megkockáztattuk a földutat. Jól döntöttünk, ahol a traktorok nem túrták föl, ott kellemesen járható a terep. Az utunk innentől könnyebben telt, bár igen erős szembeszelet kaptunk szinte folyamatosan. A második nap estéje Tokaj előtt ért minket, a Tisza partján vertünk sátrat.

Harmadnap a borvidéket fedeztük fel, feltekertünk Tokaj hegyének csúcsára is, majd délután a folyó partján sóleteztünk és boroztunk egyet búcsúzóul.

Összességében egy kellemes túrát zártunk, a sár és szembeszél miatt nehéz volt, illetve tapasztalatot is gyűjtöttünk eleget. Figyelni kell az időjárást és egy száraz periódust követő időszakban kell folytatnunk az AKT-t

» Bringatúra    » Kéktúra

Tájegység: Alföld
Túra ideje: 2017.04.14-16. » 3 túranap » 2 éj a szabadban
Túra útvonala: Sátoraljaújhely, Alsóberecki, Karos, Karcsa, Pácin, Cigánd, Tiszacsermely, Tiszakarád, Györgytarló, Balsa, Timár, Rakamaz, Tokaj, Tarcal, Tokaji-hegycsúcs, Tarcal, Tokaj
Infó, ötlet: - (MTSZ pontszámítás: terepen síkban kb. 30 km, aszfalton a maradék)
- sárvédőt terepen-sárban használni baromság, csak beáll a kerék tőle
- mindenképp száraz időben kell visszajönni, csak úgy teljesíthető a táv bringával
- nagyon sarasak voltak a földutak, a kerekeink be is álltak
- a kék jelölések eléggé követhetetlenek, a GPS itt nagy segítség
- nappal erősen szeles, felhős idő, 16 °C-al
- éjjel hűvös volt, hajnalra 2-5 °C környéke
- alig láttunk bringást, túrázót egyet sem
- egyet kullancsot találtunk, de szerencsére nem magunkban
- táskáink tömege: 19,7 kg

0 Sátoraljaújhely 13:15 » Turistajelzés
Alsóberecki » Turistajelzés
Karos » Turistajelzés
eddig nagyjából aszfalton haladtunk, innentől viszont földúton
az esőzések miatt, illetve a szántókra tartó traktorok miatt olyan sártenger fogadott minket, hogy a szűk pár kilométer alatt is többször beálltak montiink kerekei...
Karcsa a település előtt a sár miatt kissé kóvályogtunk és egy emu-farm mellett találtuk magunkat
kis sörözés és informálódás a faluban
» Turistajelzés
első éjjel utána éjszakáztunk az erdősávban
Pácin » Turistajelzés - itt vált egyértelművé, hogy nem tudunk tekerni ekkora sárban, úgyhogy módosítottuk a túratervet - az alföldi Turistajelzés folytatása helyett inkább túrázunk egyet a vidéken, elnézünk Tokajba - de lehetőleg aszfalton
Cigánd
Tiszacsermely egy bő 10 km-es földúton való tekerés következett, bár a túra elejihez képest egy álom volt
Tiszakarád
Györgytarló
Balsa
Timár
Rakamaz előtte sátraztunk második éjjel a Tisza partján
Tokaj
Tarcal
Tokaji-hegycsúcs nem vagyunk hozzászokva a nagy szintemelkedésekhez kétkeréken
130.7 Tokaj a Tisza partján egy sólettel és borral ünnepeltük a túrát, majd vonattal hazaindultunk