Emlékek 2011 előttről » 2011.01.01.

Összességében a nagy ´túraaktiváló´ gondolatunk előtt csak 2 nagy kirándulást csináltunk kettesben, mindkettő biciklis túra volt.

Az egyik egy régebbi emlék, pár éve szintén Szentendrére kerekeztünk. Az útvonalat egy másik menüpontban (´Szentendre´ névvel) már megírtuk, sokban a régi túra sem tért el. Lévén, hogy egy nagyon messzi tekerésről van szó, sem képekkel, sem pedig izgalmas beszámolókkal nem tudunk szolgálni. Az útvonalat megtekinteni a már említett fenti menüből kiválasztva tudod.

A másik, kevésbé távolban lévő tekerésünk 2010. nyarán történt, amikor is egy barátokkal közös Balatoni nyaralás közepén kellett átjutnunk a déli partról az északira. A lányok másnap reggel vonattal jöttek utánunk, mi pedig éjjel tettük meg a távot. Este 8-9 körül lefeküdtünk, próbáltunk aludni kicsit, kevés sikerrel...

Éjfélkor keltünk, és indultunk. Pihenésünk közben a hölgyek elláttak minket bőven elemózsiával, úgyhogy nem okozott gondot útközben az energia utánpótlsa.

Fonyód mellől, Bélatelepről indultunk, és a célállomás a Badacsony melletti, Fonyóddal szemközti Szent-Gyögy-hegy volt (a parttól pár km-re lévő egyik magas hegy). Az utunk elején simán haladtunk, városi környezetben tekertünk. A pontos útvonalat nem közlöm, térképről leolvasható. A bicikliút a part mentén halad általában, így az ottani településeken haladtunk keresztül, egyszerű rekonstruálni. Képekkel most sem tudunk szolgálni az éjjeli sötétségnek köszönhetően.

Szóval utunk első része városi környezetben zajlott, üdülő övezeteken át. Utána egy nagyon hosszú, koromsötét szakasz következett kivilágítatlan erdőben. Bicikliink nem túl erős reflektorainak fényét követve tudtunk csak itt - lassan - haladni. Az erdőből kiérve következett Keszthely. Innen tekintettünk vissza kései vacsoránk elköltése közben a Magyar Tengerre, mely két oldalán éppen látszott egyszerre Fonyód és Szentgyörgyhegy is. Az út további része kisebb emelkedőkkel és lejtőkkel volt tarkítva, illetve egyszer le is kellett állnunk egy órára, behúzódva egy buszmegállóba, egy frissítő vihar egyre erősödő létrejötte miatt.

Badacsony előtt kénytelenek voltunk lefordulni a többé-kevésbé megfelelő bicikliútról észak felé, hisz célunk nem a parton, hanem a Balatontól kicsit távolabb feküdt. Egy 10 km-es, erős emelkedőkön keresztülmenő szakasz után megérkeztünk a Szent-György-hegyi telekhez, mely utunk végét jelentette.

Összesen 80 km-t tekertünk Bélatelep és a hegy között. 1-2 órát aludtunk, majd reggel letekertünk Tapolcára a vonattal érkező lányok elé (eredetileg hajóval jöttek volna, de az a viharos időnek köszönhetően nem indult). Be is vásároltunk ott, így 20-30 km-el megnöveltük az aznapi megtett távunkat.

Valószínűleg ennek a kalandnak is köszönhető, hogy megjött a kedvünk a tervszerűen és rendszeresen történő közös tekerésekhez és túrázásokhoz.

A két közös bringázáson kívül mindketten jártuk előtte is a természetet külön-külön, viszonylag rendszeresen. A Tiszán mindketten eveztünk már például, a felső folyása nem ismeretlen számunkra. A hegyeket sem vetettük meg már korábban sem, az ország rengeteg pontján megfordultunk ekkorra, Viktor pedig a kúszó-mászó barlangtúrákat is rendszeresen élvezhette.