< 2 perc

Spartacus-ösvény és áradások » 2018.03.10.

Eme alkalommal az ELTE-s túrán ezt a túraútvonalat gondoltam bejárni a résztvevő 8 fővel - de a természet úgy döntött, hogy kicsit átalakítja a tervet

Reggel a megbeszéltek szerint találkoztunk és utaztunk le a Visegrádi Dunapartra. Ott felkapaszkodtunk a Fellegvárhoz, ahol először meglepődtünk az olvadásban még síelő pár emberen, majd a vár és panoráma szépségét csodáltuk. Ezeddig egészen kellemes, szinte sármentes utunk volt, de idővel azért volt szerencsénk dagonyákhoz is.

Folytatva utunkat a Pisztrángos-tó körül kapcsolódtunk a Turistajelzés-höz, mely a Spartacus ösvényen keresztül bevitt minket Szentlászlóra. A panorámákkal mázlink volt, nem akadályozta semmi a kilátásokat.

Pilisszentlászló után a Holdvilág-árok jött - legalábbis a terv szerint... Az olvadásban a Bükkös-patak 8-10 méter szélesre duzzadt, így átkelő híján csak nagy kerülővel érhettük volna el a Holdvilág-árkot. Nem volt mit tenni, módosult a terv: Szentendre lett az új végcél. Szerencsénkre ha aszfalton is, de szép környezetben sétálhattunk.

Csoporthoz képes meglehetősen gyors tempót mentünk összességében, remélem mindenki élvezte a túrát

» Gyalogtúra    » Túravezetés

Tájegység: Visegrádi-hegység
Túra ideje: 2018.03.10.
Túra útvonala: Visegrád, Fellegvár, Arborétum, Spartacus-ösvény, Pilisszentlászló, Szentendre
Infó, ötlet: - ELTE-s túrát vezettem ismét, összesen most 9-en túráztunk
- napos, meleg, tavaszias, remek túraidő
- a vastag hótakaró nagy része a nagy melegben elolvadt, ez egyrészt dagonyát okozott, illetve a Bükkös-patak extrém áradását, így nem tudtunk átkelni rajta egy helyütt - ez pedig útvonalmódosításra késztetett bennünket
- igen jó tempót mentünk a csapattal, 09:45 és 16:45 között, 7 óra alatt tettük meg a nehéz terepen a 25,3 km-t